ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ!../WELCOME


artnotakymothoe© Nότα Κυμοθόη
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΆ ΕΡΓΑ ΜΟΥ!..ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ.Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

H ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: Μέρος 6ο Λαϊκή Παράδοση



H ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ:
Μέρος 6ο 
Λαϊκή Παράδοση© Nota Kimothoi
http://kymothoenota.blogspot.com/

Όταν λέμε "Λαϊκή Παράδοση" στην τέχνη, εννοούμε τη δημιουργία τέχνης, οπού ο "εκφραστής" δημιουργός τους εκφράζει μια αντίληψη ομάδας ανθρώπων μέσα στην οποία ανήκει, αποτυπώνοντας με τον τρόπο του μύθους, ήθη, έθιμα ή δοξασίες αυτής της ομάδας ή περιοχής όπου ζει. Ο δημιουργός αυτής της τέχνης δεν επιδιώκει καμιά πρωτοτυπία, μήτε επινοεί θέματα νέα, αλλά αντλεί  τα θέματά του μέσα από την αντίληψη των ανθρώπων της περιοχής όπου ζει. 

Ας μελετήσουμε τη Λαϊκή Τέχνη σε τόπους-χώρους έκφρασής της και θα διακρίνουμε όλη αυτή την ομορφιά...μέσα από υλικά που χρησιμοποίησαν.
*Λιθοξόοι και ξυλογλύπτες
*Ο αργαλειός(υφαντική) και τα κεντήματα με το βελόνι-βελονάκι σε όλη την Ελλάδα, κοπαννέλι (Κρήτη) ή σμιλί (Κύπρος) αποτέλεσαν εξαιρετικά έργα τέχνης των γυναικών, μέσα από τα οποία αργότερα δημιουργήθηκε μια ομαδική -βιοτεχνική παραγωγή αφού την πήραν οι Φράγκοι (Γάλλοι) και δημιούργησαν τις δαντέλες τους.
*Υποδήματα σανδάλια ( Ίωνες και Αχαιοί), μπότες - γόβες(Κύπρος), τσαρούχια (Αιολείς-Δωριείς).
*Καλαθοπλεκτική
*Κεραμική
*Ζωγραφική-Διακοσμητική
(συνεχίζεται)

Νότα Κυμοθόη
artnotakymothoe/Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Copyright:Νότα Κυμοθόη 2009
Άδεια Creative Commons

Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: Μέρος 6ο Λαϊκή Παράδοση© Nότα Κυμοθόη


Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!..Ευχές από Νότα Κυμοθόη

                                                                   Νότα Κυμοθόη© Nota KimothoiΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


KAΛΟ  ΠΑΣΧΑ!..
ΕΥΧΕΣ από Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
Αυτή τη σημαντική χρονιά
των μεγάλων αλλαγών παγκοσμίως
εύχομαι ολόψυχα οι άνθρωποι
να κατανοήσουν το Μέγα Μυστήριο
της Ανάστασης του Ιησού Χριστού
μέσα από την εβδομάδα των Αγίων Του Παθών
ισορροπώντας ψυχή και σώμα
για το καλό το δικό τους
και το καλό όλων επάνω στη γη!


Το "ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ"
ας γίνει τρόπος ζωής
μέσα στην κοινωνία της απανταχού Αγάπης
κι ας διαλυθεί η κάθε εμμονή
κι ο κάθε φόβος και η κάθε αμφιβολία
πως ο Θεός είναι ΕΝΑΣ
κι όχι διαφορετικός για κάθε λαό!..


Ο ήλιος στον ουρανό
φωτίζει όλους τους λαούς
και δεν κάνει διακρίσεις εθνών...


Ας δούμε λοιπόν αυτό το Πάσχα
τον κόσμο γύρω μας
με άλλα μάτια.
Δίχως οργή, δίχως θυμό
δίχως φόβους για τις προθέσεις άλλων...


Ο καθένας γυρεύει την ευτυχία
κι ο καθένας επιθυμεί
να περνάει καλά και να είναι καλά
μέσα σε αφθονία και ειρήνη!


Ας κατανοήσουν οι άνθρωποι όλοι
πως μπορούμε αν θέλουμε
να είμαστε όλοι αγαπημένοι
και να παραμερίσουμε όλα
εκείνα τα λάθη και τις έχθρες
που μας χωρίζουν...


Με αγάπη για την Αγάπη
και αγάπη για το Φως της Αγάπης!
Νότα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Ιερή Μνήμη Pablo Picasso, Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2012

Ιερή μνήμη Pablo Picasso/Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2012

Ο Ισπανός Pablo Picasso( 1881-1973) γεννήθηκε στη Μάλαγα 
και πέθανε στο Μουζέν της Γαλλίας στις 8 Απρίλη.
Από 10 ετών μαθήτευε κοντά στον πατέρα του και
καθηγητή Σχεδίου, Χόστ Ρουίθ Μπλάσκο, στην πόλη
Λα Κορούνια. Σε ηλικία 13 ετών έκανε την α' έκθεσή του
και το 1895 η οικογένειά του μετακόμισε στη Βαρκελώνη
και φοίτησε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών La Liotja.
Η διάκρισή του σε μια έκθεση έργων τέχνης στη Μαδρίτη
του έδωσε τη δυνατότητα να γίνει δεκτός στη Βασιλική Ακαδημία
Σαν Φιερνάντ και μετακομίζει στη Μαδρίτη.
Εκεί μελετά Ιστορία Τέχνης και τους μεγάλους ζωγράφους
ενώ αντλεί τα θέματά του από τους δρόμους, τα καφενεία
και τη ζωή στα καμπαρέ της πόλης...
Μετά από μια ασθένεια ζει στην Καταλανία κι αργότερα
επιστρέφει στη Βαρκελώνη περί το 1899 και καθιερώνει
το επίθετο της μητέρας του Μαρίας Πικάσο Λόπερθ
υπογράφοντας ως P.P. Picasso.
Έχει πολύ καλούς φίλους που δέχονται να ποζάρουν
γι' αυτόν και πραγματοποιεί την α΄ατομική του έκθεση
στη Βαρκελώνη το 1900. Ο νους του όμως ήταν στο Παρίσι,
όπου ταξιδεύει ως εκεί κι ανακαλύπτει το φως της τέχνης
του Παρισιού. Επιστρέφει όμως πάλι στην Ισπανία
και στη Μαδρίτη εργάζεται ως Καλλιτεχνικός εκδότης
του περιοδικού Arte Joven.
Μετά από την αυτοκτονία του αγαπημένου του φίλου
Κασαχέμα, περνάει ένα στάδιο φιλοσοφικής αναζήτησης
και το γαλάζιο χρώμα επικρατεί στα έργα του,
αρχής γενομένης με τον πίνακα "La vie".


Στις αρχές του 1904 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι
όπου συναναστρέφεται με το φίλο του Ποιητή
Γκιγιούμ Απολιναίρ και στη ζωή του έρχεται
και ο μεγάλος έρωτας με τη Φερνάντ Ολιβιέ
που γίνεται η μούσα του. Τον εμπνέει και 
δημιουργεί πολλά έργα μέσα από τα οποία
οδηγείται στην τεχνική του Κυβισμού,
από το μέγα πάθος του έρωτά του και 
η παλέτα του γίνεται μονοχρωματική περνώντας
από το γαλάζιο στο ροζ χρώμα για ν΄ακολουθήσουν
χρώματα ώχρας ως καφετιά.


Το 1907 τελειώνει μια μεγάλη δημιουργική σύνθεση
με τίτλο "οι Δεσποινίδες της Αβινιόν", όπου 
τα πρόσωπα φορούν αφρικάνικες μάσκες
ενώ η σύνθεση παραπέμπει στις "Λουόμενες"
του Σεζάν. Αυτό το έργο δημιούργησε μια σειρά
από σκανδαλώδεις συζητήσεις, γιατί αναφερόταν
σε πόρνες από λαϊκές γειτονιές, στις οποίες
σύχναζε ο ζωγράφος. Το έργο το έκρυψε για 
πολλά χρόνια και αρχίζει να εργάζεται με τον Μπρακ
στον Κυβισμό και τα χρώματά του γίνονται πιο γήινα
με κύρια τις ώχρες, τα καφετιά και το γκρίζο.


Μετά το 1912 προχωρούν στο κολάζ, δημιουργώντας
μεταμορφώσεις με τα διάφορα υλικά που χρησιμοποιούν.


Πειραματίζεται συνέχεια και φτάνει στην αποκορύφωση
του έργου του "Γκουέρνικα" το 1937, μετά την καταστροφή
από τους βομβαρδισμούς των ναζί της πρωτεύουσας των Βάσκων
με το ομώνυμο όνομα.


Είναι ένας ακούραστος εργάτης Τέχνης.


 Εργαζόταν εκεί όπου ζούσε
σε έναν χώρο όλο κεραμικά και μουσαμάδες ασταμάτητα.
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Art Nota Kymothoe ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: Μέρος 5ο, Καλλιτεχνικό στιλ


Art Nota Kymothoe ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: Μέρος 5ο

Καλλιτεχνικό στιλ
Νότα Κυμοθόη

http://kymothoenota.blogspot.com/

      Αναρωτιούνται οι σπουδαστές τι είναι και αγωνιούν οι νέοι ζωγράφοι για να το αποκτήσουν παλεύοντας να βρουν την προσωπική τους γραφή, αυτήν οπού θα τους καθιερώσει ανάμεσα σε αυτό το Πάνθεο των Ζωγράφων.

Όταν λέμε Καλλιτεχνικό στιλ μιλάμε για εκείνο το ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΑΘΕΡΩΝ μέσα στις οποίες επαναλαμβάνεται ο δημιουργός και μέσα από τις οποίες εκφράζει το αποτέλεσμα που έχει το έργο ζωγραφικής του. Αυτές οι σταθερές που κάνουν το σύνολο είναι τα υλικά που χρησιμοποιεί και ο τρόπος που τα χρησιμοποιεί, καθώς και το φαίνεσθαι αυτών.

Δηλαδή οι φόρμες που παίρνουν τα υλικά μέσα από τις πινελιές και τα σχήματά του στην επιφάνεια εργασίας του.

Ο ζωγράφος στην πορεία της καριέρας του μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορα στιλ ανάλογα το πως είναι η ματιέρα του...  Μη ξεχνάμε, πως ο ζωγράφος είναι άνθρωπος, μέσα σε ένα κοινωνικό γίγνεσθαι στο οποίο δημιουργεί και υπάρχει... Ο κόσμος μέσα στον οποίο κινείται, είναι ο κόσμος οπού είναι μέσα του κι είναι ο δικός του κόσμος, έτσι όπως τον αντιλαμβάνεται ο ίδιος!

Ο τρόπος λοιπόν που χειρίζεται τα θέματα ο ζωγράφος μέσα από τις ιδέες του που αναπαριστά στην επιφάνεια εργασίας του, αποτυπώνει το στιλ του ζωγράφου. Αυτό όμως είναι η έκφρασή του. Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει, αυτό είναι ο εαυτός του ζωγράφου και ο τρόπος οπού αποτυπώνει τον κόσμο οπού έχει μέσα του! 


 artnotakymothoe/Νότα Κυμοθόη©Νότα Κυμοθόη 
Copyright:Νότα Κυμοθόη 2009
Άδεια Creative Commons

Art Nota Kymothoe ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: Μέρος 5ο Καλλιτεχνικό στιλ© Nότα Κυμοθόη

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Art Nota Kymothoe ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ : Μέρος 4ο Νότα Κυμοθόη

Art Nota Kymothoe ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ:Μέρος 4ο

Το βλέμμα και οι ιδέες
Νότα Κυμοθόη

Ο ζωγράφος με το βλέμμα του παρατηρεί.

Η παρατήρηση γίνεται στο αντικείμενο που έχουμε επιλέξει για να ζωγραφίσουμε ή ανάλογα τη φύση γύρω μας κι ακολουθεί η σκέψη...

Η σκέψη αποτελεί το κέντρο μέσα στο οποίο ο ζωγράφος τοποθετεί το αντικείμενο που θέλει να ζωγραφίσει και αυτή η σκέψη είναι καθαρά δική του άποψη, είναι ο δικός του τρόπος που βλέπει τα πράγματα κι ακολουθεί η αξιολόγηση...

Η αξιολόγηση αποτελεί το στάδιο εκείνο στο οποίο ο ζωγράφος αφού έχει καλά παρατηρήσει κι αξιολογήσει το αντικείμενο, αισθάνεται έτοιμος για να το ζωγραφίσει...


Κι εδώ αρχίζουν όλα τα δύσκολα για τους αρχάριους και η μεγάλη  αγωνία "χαράς" για τους έμπειρους...


Πάντα με απασχολούσε αυτό το ερώτημα:
"Τι ρόλο παίζει το συναίσθημα του ζωγράφου κατά τη διάρκεια της εργασίας του;"


Ο ζωγράφος ξέρει τι θέλει να φτιάξει πάνω στην επιφάνεια που έχει μπροστά του και ξέρει πως θα το φτιάξει...Παίζει την ιδέα του με χρώμα και  φως μέσα στα σχήματα...προσηλωμένος στην όλη αυτή διαδικασία που είναι η δουλειά του και είναι τόσο πολύ αφοσιωμένος σε αυτό που δεν μπορεί να αποσπάται. Όλη του η σκέψη, όλος ο εαυτός του είναι εκεί και γίνεται ΈΝΑ με το χέρι του, που κρατά το πινέλο. Αισθάνεται τις γραμμές όλες σε μήκος, πλάτος, ύψος, βάθος και μυρίζει το χρώμα...το αισθάνεται και ξέρει που θα είναι η κάθε πινελιά του και πως θα είναι...


Με τον ΚΥΒΙΣΜΟ οι ζωγράφοι απελευθερώνονται από τις αυστηρές γραμμές και μέτρα του παρελθόντος και το συναίσθημα δεν ήταν αδιάφορο στην αποτύπωση των έργων τους. Το ότι φτάσαμε στην εποχή όπου ο W. Kandinsky πειραματίζεται και δημιουργεί έργα με γραμμές που εκφράζουν τη συγκίνησή του όπως και οι πειραματισμοί στα έργα του P. Picasso για να φτάσουμε στην καρδιά της ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ όπου, ενώ καθρεφτίζεται η προσωπικότητα του δημιουργού...
ο θεατής για να τα κατανοήσει μπαίνει μέσα στη συγκίνησή τους η οποία αποτυπώνεται αλλά δεν εκφράζει την πραγματικότητα που είναι ορατή εξωτερικά και μπερδεύεται (P. Klee) . Εκεί ψάχνει να βρει το νόημα του έργου κι ο καθένας εισπράττει το αποτέλεσμα διαφορετικά από τον άλλον.


Οι τεχνικές της Μοντέρνας Τέχνης θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν
ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ
με πολλές εκφάνσεις που πέρασαν μέσα από τον
αφηρημένο εξπρεσιονισμό, τον κονστρουκτιβισμό
κι άλλες τεχνικές κι εκφάνσεις που οδήγησαν ως την Popular Art (1950).


Το ότι οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι δημιούργησαν ανθρώπινα ράκη και τα όσα μεταπολεμικά γεγονότα ακολούθησαν, οι ζωγράφοι δεν έμειναν αδιάφοροι. Κι αυτό φαίνεται στα έργα τους και στις εκφράσεις των προσώπων που απεικονίζουν ή στον τρόπο που τοποθετούν τις γραμμές και τα χρώματά τους (F. Bacon).  Οι άλλες τέχνες έχουν βαθιά επίδραση στο έργο τους, όπως αυτή η μουσική και η λογοτεχνία. 


Η απελευθέρωση της Τέχνης  από την Κλασσική Τέχνη κι έκφραση έδωσε τη δυνατότητα στους ζωγράφους να πειραματιστούν με υλικά και τρόπους τεχνικής και δημιούργησαν μια τέχνη Χειρονομιακή.

Παράδειγμα στα έργα W. de Kooning και F. Bacon.


H Χειρονομιακή Τέχνη ή Action Painting
χρησιμοποίησε βίαιες κινήσεις και το τυχαίο  μέσα σε σχήματα και χρώματα (J.Pollock).

H Popular Art υπήρξε ένα κίνημα του 1950 με κέντρο την Αγγλία και επεκτάθηκε στην Αμερική το 1960 και μετά( Rosenquist,Warhol, Lichtenstein). Από τον τρόπο έκφρασης κατανοούμε πως σημαίνει κάτι που είναι μαζικό σε παραγωγή και εδώ έχει να κάνει με την αύξηση παραγωγής στα εμπορεύματα λόγω της τεχνολογίας. Το εργοστάσιο σαν μέσο παραγωγής ειδών για κατανάλωση ενοχλεί τους ζωγράφους στην τέχνη που καθιερώθηκε ως ΠΟΠ ΑΡΤ (Pop Art)
και εκφράζονται με το δικό τους τρόπο (Γ. Σπυρόπουλος, έργο : Αντίθεση Φ).


Η συνέχεια φαίνεται μέσα σε όλα τα έργα αυτής της εποχής και η Ζωγραφική οδηγείται ως μέσος έκφρασης "μαζικά" με τον "καθένα" να προσπαθεί ν' αποτυπώσει πάνω στον μουσαμά το δικό του έργο...με μια ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ανακαλύπτοντας τον καλλιτέχνη που κρύβει μέσα του!..


Από τη μια αυτό κι από την άλλη...η Optical Art 
με τα ψευδαισθησιακά αποτελέσματά της έδωσε έργα που φτάνουν να κινούνται συνεχώς
( Vasareli).

 artnotakymothoe/Νότα Κυμοθόη©Νότα Κυμοθόη 


Art Nota Kymothoe Ζωγραφική Μέρος 4ο © Nότα Κυμοθόη