ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ!..

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΟΥ!..ΣΥΓΧΩΡΩ ΟΣΟΥΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ... ΑΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΠΩΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΤΙΑ!..ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ...Νότα Κυμοθόη

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ : Μέρος 4ο Νότα Κυμοθόη

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ:Μέρος 4ο
Το βλέμμα και οι ιδέες
Νότα Κυμοθόη
http://artnotakymothoe.blogspot.com/ 



Ο ζωγράφος με το βλέμμα του παρατηρεί.

Η παρατήρηση γίνεται στο αντικείμενο που έχουμε επιλέξει για να ζωγραφίσουμε ή ανάλογα τη φύση γύρω μας κι ακολουθεί η σκέψη...

Η σκέψη αποτελεί το κέντρο μέσα στο οποίο ο ζωγράφος τοποθετεί το αντικείμενο που θέλει να ζωγραφίσει και αυτή η σκέψη είναι καθαρά δική του άποψη, είναι ο δικός του τρόπος που βλέπει τα πράγματα κι ακολουθεί η αξιολόγηση...

Η αξιολόγηση αποτελεί το στάδιο εκείνο στο οποίο ο ζωγράφος αφού έχει καλά παρατηρήσει κι αξιολογήσει το αντικείμενο, αισθάνεται έτοιμος για να το ζωγραφίσει...


Κι εδώ αρχίζουν όλα τα δύσκολα για τους αρχάριους και η μεγάλη  αγωνία "χαράς" για τους έμπειρους...


Πάντα με απασχολούσε αυτό το ερώτημα:
"Τι ρόλο παίζει το συναίσθημα του ζωγράφου κατά τη διάρκεια της εργασίας του;"


Ο ζωγράφος ξέρει τι θέλει να φτιάξει πάνω στην επιφάνεια που έχει μπροστά του και ξέρει πως θα το φτιάξει...Παίζει την ιδέα του με χρώμα και  φως μέσα στα σχήματα...προσηλωμένος στην όλη αυτή διαδικασία που είναι η δουλειά του και είναι τόσο πολύ αφοσιωμένος σε αυτό που δεν μπορεί να αποσπάται. Όλη του η σκέψη, όλος ο εαυτός του είναι εκεί και γίνεται ΈΝΑ με το χέρι του, που κρατά το πινέλο. Αισθάνεται τις γραμμές όλες σε μήκος, πλάτος, ύψος, βάθος και μυρίζει το χρώμα...το αισθάνεται και ξέρει που θα είναι η κάθε πινελιά του και πως θα είναι...


Με τον ΚΥΒΙΣΜΟ οι ζωγράφοι απελευθερώνονται από τις αυστηρές γραμμές και μέτρα του παρελθόντος και το συναίσθημα δεν ήταν αδιάφορο στην αποτύπωση των έργων τους. Το ότι φτάσαμε στην εποχή όπου ο W. Kandinsky πειραματίζεται και δημιουργεί έργα με γραμμές που εκφράζουν τη συγκίνησή του όπως και οι πειραματισμοί στα έργα του P. Picasso για να φτάσουμε στην καρδιά της ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ όπου, ενώ καθρεφτίζεται η προσωπικότητα του δημιουργού...
ο θεατής για να τα κατανοήσει μπαίνει μέσα στη συγκίνησή τους η οποία αποτυπώνεται αλλά δεν εκφράζει την πραγματικότητα που είναι ορατή εξωτερικά και μπερδεύεται (P. Klee) . Εκεί ψάχνει να βρει το νόημα του έργου κι ο καθένας εισπράττει το αποτέλεσμα διαφορετικά από τον άλλον.


Οι τεχνικές της Μοντέρνας Τέχνης θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν
ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΤΕΧΝΗ
με πολλές εκφάνσεις που πέρασαν μέσα από τον
αφηρημένο εξπρεσιονισμό, τον κονστρουκτιβισμό
κι άλλες τεχνικές κι εκφάνσεις που οδήγησαν ως την Popular Art (1950).


Το ότι οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι δημιούργησαν ανθρώπινα ράκη και τα όσα μεταπολεμικά γεγονότα ακολούθησαν, οι ζωγράφοι δεν έμειναν αδιάφοροι. Κι αυτό φαίνεται στα έργα τους και στις εκφράσεις των προσώπων που απεικονίζουν ή στον τρόπο που τοποθετούν τις γραμμές και τα χρώματά τους (F. Bacon).  Οι άλλες τέχνες έχουν βαθιά επίδραση στο έργο τους, όπως αυτή η μουσική και η λογοτεχνία. 


Η απελευθέρωση της Τέχνης  από την Κλασσική Τέχνη κι έκφραση έδωσε τη δυνατότητα στους ζωγράφους να πειραματιστούν με υλικά και τρόπους τεχνικής και δημιούργησαν μια τέχνη Χειρονομιακή.

Παράδειγμα στα έργα W. de Kooning και F. Bacon.


H Χειρονομιακή Τέχνη ή Action Painting
χρησιμοποίησε βίαιες κινήσεις και το τυχαίο  μέσα σε σχήματα και χρώματα (J.Pollock).

H Popular Art υπήρξε ένα κίνημα του 1950 με κέντρο την Αγγλία και επεκτάθηκε στην Αμερική το 1960 και μετά( Rosenquist,Warhol, Lichtenstein). Από τον τρόπο έκφρασης κατανοούμε πως σημαίνει κάτι που είναι μαζικό σε παραγωγή και εδώ έχει να κάνει με την αύξηση παραγωγής στα εμπορεύματα λόγω της τεχνολογίας. Το εργοστάσιο σαν μέσο παραγωγής ειδών για κατανάλωση ενοχλεί τους ζωγράφους στην τέχνη που καθιερώθηκε ως ΠΟΠ ΑΡΤ (Pop Art)
και εκφράζονται με το δικό τους τρόπο (Γ. Σπυρόπουλος, έργο : Αντίθεση Φ).


Η συνέχεια φαίνεται μέσα σε όλα τα έργα αυτής της εποχής και η Ζωγραφική οδηγείται ως μέσος έκφρασης "μαζικά" με τον "καθένα" να προσπαθεί ν' αποτυπώσει πάνω στον μουσαμά το δικό του έργο...με μια ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ανακαλύπτοντας τον καλλιτέχνη που κρύβει μέσα του!..


Από τη μια αυτό κι από την άλλη...η Optical Art 
με τα ψευδαισθησιακά αποτελέσματά της έδωσε έργα που φτάνουν να κινούνται συνεχώς
( Vasareli).


© Nότα Κυμοθόη